دلنوشته های یک دختر شیعه

دلنوشته های یک دختر شیعه

در این کشتی درآ،
پا در رکاب ماست دریاها
...
مترس از موج،
'بسم الله مجراها و مُرساها'
..

معمولا عادت دارم بیشتر مواقع یا چادر لبنانی بپوشم یا عربی،هر چند معتقدم چادر  ساده قشنگیه خاصشو داره، ولی برحسب عادت و راحت تر بودن عربی و لبنانی بیشتر سرم می کنم.

جمع کردن چادر ساده یکمی سخته برام، کشم نداشته باشه که دیگه هیچی: )باید دو دستی طرف راست و چپشو  بگیرم که از سرم لیز نخوره.

بر حسب اتفاق چادر سادمو پوشیدمو و رفتم کلاس ، موقع نماز که شد رفتم نماز جماعت، متاسفانه و سهوا ی ذره از پایین چادرم افتاده بود رو مهر خانم پشت سریم، که این اتفاق زیاد میفته برا خانم ها.

وقتی نماز تموم شد صدام زد  برگشتم که بپرسم  جانم ،چی شده ؟ تقریبا با حالت داد و عصبانیت  هرچی تونست بارم کرد : ) مهربون ترین بخش گفته هاش با حالت داد این بود:

_ نمی فهمی وقتی یکی داره نماز می خونه چادرتو جمع کنی ،شعورت نمی کشه؟ 

این مهربون ترین بخشش بود وقص علی هذا...( : 

تو اون لحظه نمی دونستم چی بگم واقعا...فقط  بعد چند ثانیه بهش نگاه کردم و گفتم :واقعا شرمندم ! کامل سهوی بود ، تو رو خدا ببخشین،معذرت می خوام.نماز بعدیم دیگه چادرمو تا جایی که جا داشته باشه می کشم جلو که لبش نیفته رو مهر شما(  : بعد سریع رومو برگدوندم جلو که جلو جمع چیز دیگه ای بارم نکنه: )

 نماز بعدیم کش چادرمو جدا کردم و تا جایی که جا داشت کشیدم  جلو صورتم، طوری که تقریبا دیگه هیج جارو نمی دیدم... 

گذشت ، گذشت ، گذشت...

بعد چند روز که دیدمش گفت: خانم حلالم کن، من واقعا شرمندم ، اون لحظه نفهمیدم چی گفتم، برای ی ذره چادر افتادن خیلی داغ کردم ، ببخشین تو روخدا...

به صورتش لبخند زدمو گفتم : کاری نکردین که بخوام ببخشمتون،شما در اصل باید منو ببخشین که چادرم مزاحم نمازتون شده بود : )

از اون موقع به بعد هر موقع میبینتم محاله نیاد جلو سلام و احوال پرسی!

حس خوب یعنی همین...یعنی همین این که تو اوج این که یکی هرچی دلش می خواد بهت بگه و برای چند ثانیه تحمل کنی  چیزی بهش نگی...

مهربون بودن سخت نیست فقط یک ذره تحمل بالا می خواد همین!

چرا بعضی ادما با کوچیک ترین چیز عصبانی میشن و داغ می کنند!؟

الهم الرزقنا اخلاق الحسنه ...

واقعا تو ی مواردی خیلی می لنگیم، و کم تحملیم: )

  • ۹۵/۱۰/۰۷
  • یک دختر شیعه

نظرات (۱۲)

  • دخترِ انار :)
  • انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق :)
    مهربون باش
    مواظب مهربونیاتم باش
    پاسخ:
    بله بله
    رسول مهربانی ها
    : )))😌
    خدا ان شالله مواظب باشه جان دلم
    : )))
  • بنتُ الهدی
  • چه کار جالبی کرده که گفته ! میتونست فقط توی دلش پشیمون باشه و ابراز نکنه.
    برخورد شما هم خیلی خوب بوده :)
    پاسخ:
    اوهوم
    : )
    البته بنده ی خدا حق داشت واقعا 
    : )
    مچکرم
    : *
  • محبوبه شب
  • مهربونیت کم نشه عزیزم :)

    امیدوارم که یکم صبر و تحملمونو ببریم بالا. خیلی سخته یکی هرچی دوس داره بهت بگه، اونوقت تو فقط مهربونی کنی! و لبخند بزنی.
    منم دارم رو خودم بیشتر کار می کنم که صبورتر باشم :) 

    منم با چادر ساده مشکل دارم واسه همین فقط جده می پوشم :دی
    پاسخ:
    ممنون خانوووم
    : ))
    اوهوم خیلی😌😔
    ان شالله می شیم 
    : ))
    من وقتایی که با ماشین میبرنم زیاد باهاش مشکل ندارم ولی تو مکان های عمومی که باید ی دست کیفمو بگیرم ی دست چادمو ی دست میله ی اتوبوس یا مترو نمی دونم چه جوری باس جمعش کنم
    : ))))

    اگر چادر ساده کش داشته باشه و جلوش هم تا حدود کمر دوخته بشه دیگه کاملا راحته

    مرسی مهربونی و صبر :)

    پاسخ:
    اها 
    : )
    بله اون طوریم میشه
    : )
    ولی خوب راستش اصلا عادت ندارم جلوش دوخته بشه؛ )
    در هرصورت ممنون از راهکارتون
    😌
    مرسی از لطفتون بانو
    : )))
    صبر برای دین مانند سر است برای تن:)
    پاسخ:
    دقیقا ها
    : )
    فک کن مثلا یکی نماز و روزه و فلان آن چنان داشته باشه : )ولی اخلاق نداشته باشه ، ی چیزی بهش می گن سریع گارد می گیره ،پرخاش می کنه،زود عصبی میشه ، ی جور پارادوکس به وجود میاد  ...
    : )
    خدا کمک کنه ان شالله فاطمه ی جانم😌
    رنگی کوشولو ی خودم
    😜
  • شایسته ای
  • :)
    پاسخ:
    (((( :
    چه قدر خوبی تو :)) 
    کاش همه اینجوری بودیم!
    بعضی از آدم ها خیلی زود بهشون بر می خوره :) هر چیم عذرخواهی کنی انگار فایده نداره! :)
    پاسخ:
    فدات شم فائزه جانممم
    : *
    کاش همه مون ی قدم خوب بشیم 
    : )
    متاسفانه ....
    : (
    کاش یکم تحملمون بره بالاتر 
    : )
    در ضمن دل تنیگم✋ مشتاق دیدار : )ان شالله ی روز ببینیم همو😊: )
  • ساعت بیداری
  • واقعا یه لحظه شتاب و بی صبری میتونه آدمو برای یک عمر بیچاره کنه. خدا رو شکر که تو صبر نشون دادن موفق بودی
    پاسخ:
    بله متاسفانه
    : (
    ان شالله تو تمام موارد موفق باشیم
    : ))
    ما نیز دلتنگتونیم :) ان شاءالله :)) ♥
    پاسخ:
    ان شاءلله
    ^_^
    من به خودم قول داده بودم که بعد عاشورا و تاسوعا مهربون حرف بزنم و کلا مهربون باشم :| الان که اینو نوشتی یادم اومد که انجام بدم 😄 مرسی (=
    پاسخ:
    ان شالله ان شالله
    : )))
    می تونی : )))
  • حسین مداحی
  • سلام. راجع به پست آخرتون مایلم عرض کنم که کاملا موافقم با متن. منتهی «هستیه ماست» باید بشه «هستیِ ماست». اون « ه » آخرش اضافی و غلطه.
    پاسخ:
    سلام
    تشکر بابت اصلاح کردنش
    : )
  • فدایی شهدا
  • وبلاگ خیلی قشنگی دارید
    ما را هم دنبال کنید.
    پاسخ:
    خیلی ممنون
    : )

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">