دلنوشته های یک دختر شیعه

دلنوشته های یک دختر شیعه

در این کشتی درآ،
پا در رکاب ماست دریاها
...
مترس از موج،
'بسم الله مجراها و مُرساها'
..

بگذار دنیا بر من بگرید.من دردمندم ،من  دلشکسته ام،دیگر نمیتوانم این همه درد ورنج را تحمل کنم.اروزی دامن مادر کردم تا به اغوش پاکش پناه برم.سربه سینه اش بگذارم وزار وزار گریه کنم.احتیاج به مهرش دارم،چه خوش بود دوران کودکی وپناهگاه دامن پر مهر مادر!افسوس که دیگر میسرم نیست که انچنان به دامانی پناه ببرم،انچنان مهر ومحبت بیابم،انچنان احساس اعتماد واطمینان کنم،انچنان خود به را به او بچسبانم و از دنیای پر دردبگریزم.دیگر دنیا را احساس نکنم :جز اغوش مادر ،جز مهر ومحبت او چیزی درک نکنم...

ان دوره های کودکی گذشت،اما  احساس احتیاج من به دامانی گرم و پر محبت هنوز وجود دارد که ازادانه گریه کنم وعمیقانه خود را به اوبسپارم.از تما دنیا بگریزم ودروجود او محوشوم.

غم ها ودردهایم روز به روز بیشر وطاقت فرساتر میشود.تنها چاره ای که برای تحمل دردهای روز افزون خود کرده ام دیوانگی است.درعالم جنون وبهت وحیت دیگر چیزی احساس نمیکنم.ازواقعیات می گریزم ودر نیستی سیرمیکنم تا بتوانم بمانم،تابتوانم نفس بکشم،تابتوام باقی بمانم.

تادردی دیگر وغمی بزرگ تر رابردوش بکشم.

من بهترین دوستانم را از دست داده ام.بهترین فرزندانم را از دست داده ام.جگرگوشگانم را یکی پس از دیگری از دست داده ام.میخواهم خون بگریم،میخواهم سینه خود را بشکافم تا اتشفشان درد بیرون بریزد و از سوز وگداز درونم بکاهد.اب شده ام، اشک شده ام، غم شده ام، استخوانی بی روح ومتحرک.مرده ای بی احساس وبی ارزو،سنگی سرد وجامد،زرد رنگ و پژمرده...این است حقیقت من.... دیگر هیچ.فقط برحسب وظیفه نفس میکشم،برحسب وظیفه بلند میشوم،برحسب وظیفه میخوابم،برحسب وظیفه میخندم،برحسب وظیفه می گریم...اری،وظیفه دارم که زنده بمانم وادامه دهم.وظیفه ای سخت وطاقت فرسا که تحملش خارج از قدرت صبروحوصله ی من است.

به یاد حسین،بزرگ شهیدان می افتم...اوبهترین دوستان ویاران خودرا از دست داد.دردی طاقت فرسا بود.غمی از عالم بزرگ تر...امااحتیاج به صبرنداشت.شهادت شربتی شیرین وگوارا بود که تمام درد ها وغم هارا پایان داد...اما من از سعادت شهادت نیز بی بهره مانده ام.محکومم که زنده بمانم وعذاب بکشم.بسوزم وبسازم.تمام جگرگوشگانم را کشته ببینم.در میان اجسدشان قدم بزنم وصبر کنم...هیهات!

+بر گرفته شده از کتاب عارفانه ی شهید چمران

+یک توصیه:کتاب های شهید چمران از دست ندید فوق العادست


#شمران_دلم

  • ۹۴/۰۹/۰۱
  • یک دختر شیعه

#شمران_دلم

نظرات (۹)

  • امین جوانشیر
  • حال کردم
    منم یه یادداشت درباره مادرم نوشتم
    اما بعدها منتشرش میکنم..
    پاسخ:
    نوش جان
    :)
  • رفیعه رجعتی
  • خعلی دو دارم بخونم!هم کتابای ایشون رو و هم استاد مطهری:)
    پاسخ:
    اوم حتما بخون رفیعه:)))

    دوست دارم بخونم 
    بیشتر ازش بدونم 
    اگه وقت کنم خیلی دوست دارم بخونم
    پاسخ:
    اگه تونستی بخون
    پیشمون نمیشی
    :))))
    چمران یکه یکه :)
    پاسخ:
    یسسس
    :)))
    هاچرک عزیزم
    این روزها تلفنم زیاد زنگ میخورد
                      و این جمله را زیاد میشنوم 
                      
                               (حلال کن)

          مولا
                  من 
                       دل 
                           ندارم ؟

    خیلی التماس دعا...
    پاسخ:
    خیلی محتاج دعا
    :))
  • مهدی ابوفاطمه

  • یک سری به وب من بزنید شاید بتونید یک نظر عالی و خوب برای نوشته های من بذارید
    ممنون
    پاسخ:
    :)

     

     

     

    سلام بر حسین و اربعینش، سلام بر اربعین و زائرانش! و سلام بر اندوه های دل آنان که به

     سوغات بر مزار کشتگان، عشق بردند و به مویه نشستند. به شوق زیارت صحن و سرای جان

     فزایت، اربعین شهادتت را به سوگ می نشینیم، یا حسین!

     

     

    بـــرای دلی کـ, ؛
    کــــربــــلا نرفتـ, بخـــوان :

    ┘◄أَمَّن یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوَّء...

    روزهایی خواهد آمد
    کـ, من نخواهم بود
    ولی هنوز...دوستت خواهم داشت!حســــــــــــ ـین جانم ..


    پاسخ:
    خوش به سعادت اونایی که امسال راهین:(((
  • خدمتکار حضرت فاطمه سلام الله علیها
  • با سلام و احترام

    وبلاگ بسیار خوبی دارید.منتظر حضور سبزتان در وبلاگمون هستیم.

    با نظرات سازنده ی خود مارا همراهی نمائید.

    با تبادل لینک موافقید؟

    باتشکر

    پاسخ:
    سلامن علیکم
    :))
    ممنونم نظر لطف شماست
    :)
    اگ دوست دارین حتما
    :)
    :)
    پاسخ:
    ((:

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">